Handelsbetingelser for Luxplus (Luxplus ApS NUF)
Slik handler du
Når du legger inn en bestilling hos Luxplus, inngår du en kjøpsavtale med Luxplus ApS NUF, Teglværksgade 37, 1, 2100 København Ø, Danmark.
Når du handler hos Luxplus, kan du velge mellom to forskjellige priser: medlemspris og standardpris. Hvis du velger å kjøpe til medlemspris, blir et medlemskap automatisk lagt til i handlekurven din. Hvis du allerede har et medlemskap, logger du bare inn på kontoen din før du handler på luxplus.no. Hvis du er nytt medlem, får du tilbud om en gratis prøveperiode. Hvis du tidligere har vært medlem av Luxplus, vil et månedlig medlemskap til en pris av 99 kr bli lagt til bestillingen din, og medlemskapet ditt vil bli reaktivert.
Hvis du ikke ønsker å være medlem, kan du velge å kjøpe varene dine til standardpriser. I dette tilfellet vil det ikke bli lagt til noe medlemskap under betalingsprosessen.
Avbestilling av ordre
Hvis du har fullført et kjøp og ønsker å kansellere bestillingen, må du gjøre dette via profilen din. Klikk på «Mine bestillinger», velg informasjonsknappen til høyre for bestillingen du ønsker å kansellere, og klikk deretter på «Kanseller bestilling». Vær oppmerksom på at kansellering kun er mulig hvis lageret vårt ennå ikke har begynt å behandle bestillingen.
Hvis du legger inn en ny bestilling før den forrige er behandlet, vil det ikke være mulig å kansellere noen av bestillingene, da de vil ha blitt slått sammen til én bestilling.
Vær oppmerksom på at det ikke er mulig å kansellere bestillingen ved å sende oss en e-post, da vi ikke kan behandle forespørselen før bestillingen er pakket.
Betaling
Alle betalinger gjennomføres via Altapay, Klarna og Vipps som betalingsportaler. På luxplus.no kan du betale med VISA, VISA Debit, VISA Electron, MasterCard eller Maestro. Alle betalinger og kortgebyrer er inkludert i produktprisen og reguleres av Luxplus ApS. Betaling kan kun skje med kredittkort. Betalingen trekkes fra kontoen din når bestillingen sendes fra luxplus.no eller når medlemskapet ditt starter. Du vil ikke bli belastet for et beløp som overstiger det som ble godkjent ved fullføring av kjøpet.
Alle priser er oppgitt inkludert moms og er gjeldende markedspriser. Når du handler på luxplus.no, inngås alle avtaler på norsk.
Angre- og returrett (Returvarer)
Når du handler hos Luxplus, har du 14 dagers angrerett, hvor du kan gi oss beskjed om at du ønsker å kansellere kjøpet og returnere varen til oss. For å utøve din angrerett må du gi oss beskjed i en utvetydig erklæring innen 14 dager etter at du har mottatt varen.
Angreretten løper fra dagen etter at du mottok varen. Hvis fristen utløper på en helligdag, lørdag, grunnlovsdagen, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til neste virkedag.
Følgende typer varer er unntatt fra angreretten:
• Levering av varer som kan forringes eller gå ut på dato raskt.·
•Matvarer.
•Reseptfrie legemidler.
Når du returnerer en eller flere varer, må de returnerte varene være uskadde og i uåpnet emballasje/forsegling. Vi vil vurdere saken og sende returinstruksjoner via e-post hvis returen godkjennes.
• Du bryter forseglingen på varer som ikke er egnet for retur av helse- eller hygieniske årsaker. For eksempel helsekostprodukter, kosmetikk, parfymer, hudpleieprodukter osv.
• Begrepet «forsegling» omfatter også spesiell emballasje som beskytter varene og fungerer som en garanti for at varene ikke har blitt åpnet.
• Du bryter forseglingen på elektriske artikler.
Forespørselen må inneholde:
•Ordrenummer
•Minst to bilder som viser at forseglingen ikke er brutt
Når du returnerer varer, er du selv ansvarlig for at varen er pakket forsvarlig. Du bærer risikoen for pakken/varen frem til vi mottar den. Ta derfor vare på kvitteringen fra postkontoret og sporingsnummeret. Kjøpesummen vil bli refundert når vi har mottatt sporingsinformasjonen. Fraktkostnader refunderes ikke. Kjøpesummen vil bli refundert når vi har mottatt sporingsinformasjonen. Fraktkostnader refunderes ikke.
Vær oppmerksom på at vi ikke tilbyr noen form for «tilfredsstillelsesgaranti». Hvis du for eksempel ikke liker duften, følelsen eller smaken av produktet, har hatt en allergisk reaksjon på ingredienser som er tydelig oppført på produktet eller produktsiden, eller i situasjoner hvor det ikke er noe galt med produktet, kan du ikke kreve det som en feil.
Hvis en pakke returneres på grunn av avslag på mottak eller manglende henting i pakkesjappa, er det ditt ansvar å kontakte oss, da vi ikke automatisk blir informert om dette.
I disse tilfellene krever vi et returgebyr på 29 kr, som trekkes fra beløpet som skal refunderes.
Hvis verdien av pakken er mindre enn returgebyret, vil det ikke bli utstedt noen refusjon.
Refusjon av kjøpesummen
Refusjonen av returen din vil bli behandlet så snart vi har bekreftet dette direkte til deg. Beløpet vil alltid bli overført til samme betalingsmåte som du betalte med ved kjøpet. Hvis du for eksempel betalte med debetkort, vil beløpet bli tilbakeført til det betalingskortet du brukte ved kjøpet.
Reklamasjonsrett
Luxplus ApS gir deg som forbruker den lovpliktige garantien på 24 måneder fra leveringsdato. Det er selvsagt et krav at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke skyldes feil bruk av produktet eller annen skadelig atferd. For alle varer (også varer med begrenset holdbarhet), er normal slitasje/forringelse ikke en mangel i kjøpslovens forstand, selv om slitasje/forringelse kan forekomme før reklamasjonsretten på 2 år utløper.
Hvor raskt skal jeg reklamere?
Hvis du oppdager en feil eller mangler ved en vare kjøpt på luxplus.no, skal du så snart som mulig eller senest 14 dager etter at du har mottatt pakken, kontakte oss.
Ansvarsfraskrivelse
Prisene på Luxplus.no er dagspriser, og vi forbeholder oss retten til å endre priser og informasjon på nettstedet når som helst uten forvarsel. Både fakta- og prisinformasjon er gitt med forbehold om korreksjonsfeil, feilaktige beskrivelser og tekniske spesifikasjoner.no Vi streber etter å gi så nøyaktig informasjon som mulig på Luxplus.no, men i tilfelle problemer påtar vi oss ikke ansvar for feil, kostnader eller tap forårsaket av feil informasjon på nettstedet eller feil bruk.
Vi forbeholder oss retten til å korrigere skrivefeil/prisfeil og utsolgte varer.
Videre forbeholder vi oss retten til å korrigere feilaktig oppgitte priser på nettbaserte annonsesider. Annonsesider oppgir våre produktpriser med forsinkelser og kan derfor ikke alltid være nøyaktige. Eksempler på annonsesider: Pricerunner og tilknyttede bannere samt sosiale medier som Facebook, Instagram osv
Priser og annen informasjon i annonser er ikke bindende. Dette betyr at du kan se et tilbud på en vare på et nettannonseside, men senere oppdage at varen er dyrere enn annonsert. Hvis du oppdager en feil/feil pris i en trykt annonse eller på annonsesider, vil den feilaktige prisen ikke være bindende.
Alle våre produkter bestilles direkte fra de største leverandørene med garanti for ekthet i EU. På grunn av dette kan utseendet på noen produkter variere, ha et annet språk eller avvike i farge. Vi forbeholder oss retten til å gjøre justeringer i totalprisen på grunn av avrunding av individuelle priser.
Klagesaker
Luxplus ApS tilbyr standard juridisk klageprosedyre, som gjelder i 24 måneder etter levering. Dette betyr at du kan få produktet reparert, erstattet, refundert eller få prisavslag, avhengig av situasjonen. Klagen din må være berettiget, noe som betyr at eventuelle feil ikke må være et resultat av feil bruk av produktet eller destruktiv oppførsel. Vær oppmerksom på at for produkter med begrenset levetid er din klagerett begrenset tilsvarende.
Ved en eventuell tvist kan du sende inn en klage til Forbrukerrådet. Les mer om hvordan du går frem her,eller ta kontakt med Forbrukerrådet.
Hvor raskt bør jeg sende inn en klage?
Vennligst kontakt oss så snart du oppdager en feil eller manglende deler på et produkt kjøpt fra luxplus.no. Dette bør gjøres så snart som mulig eller innen rimelig tid fra det øyeblikket du oppdager at det er noe galt med produktet ditt. Send inn klagen din via vår nettside, så vil vi behandle saken. Klager anses som rettidige hvis de sendes inn innen 14 dager etter at produktfeilen ble oppdaget.
Generelle opplysninger
Luxplus ApS NUF
Org. nr: 931 605 836
Adresse: Teglværksgade 37, 2100 København Ø, Danmark
Etableringsår: 2013
Handelsbetingelsene er sist oppdatert 13.10.25